Základní kryty a bloky rukama i nohama

Jsou bloky a kryby na místě, které fungují jako štít před dopadajícími útoky, nebo jsou kryty a bloky měkké, pohyblivé, navázené na pohyb, nebo rotaci těla, které místo aby agresivní energii útoku čelily, tak ji vedou jinam, kde neublíží.


Na textu i videích pro tuto stránku a její rubriky právě pracujeme, díky za pochopení.






















Bloky a kryty nohama

Vykrývání útoků na spodní pásmo

Útoky na spodní pásmo - na nohy, kolena, holeně, rozkrok, stehna, nárty ... se nedají blokovat rukama. Je proto mnohem vhodnější před nimi uhnout, couvnout, uskočit a pokud to nejde, tak do krytu nastavit nohu - vnější strany stehen, holeně, či chodidla.

Bloky a kryty krátkou tyčí

Použití hůlky až metrové tyče k obraně

Jakákoli tyč (tyčka, hůlka, trubka, klacek, hůl ...) do délky cca jednoho metru je v sebeobraně "krátká tyč". Může to být klasická bojová tyč z pevného a pružného dřeva (jasan, buk, dub ...), ale i kus větve, trubky, rukojeť hokejky, násada od nářadí, noha od stolu, kus konzole od záclon - prostě cokoli, co se vám kde před obranným bojem podaří najií a vzít do ruky.

Bloky a kryty pásem - provazem

Cokoli, co se dá vzít do ruky a bránit se s tím

Cokoli, co se podová pásu, provazu, řetězu - co se dá vzít do ruky, omotat okolo rukou a bránit se s tím. Můžete trénovat s klasickým pásem od sportovního kimona, nejšetrnější k vašim rukám a krkům je pevnější měkká šála. Slabší provaz dokáže říznout do kůže (podobně jako drát, či struna), kovový řetěz zase dokáže poškodit klouby a kosti, způsobit natržení kůže a svalové zhmožděniny.