Údery a bloky s různými zbraněmi a předměty

Krátká hůlka do dlaně, cca metrová tyč do jedné ruky, delší hůl do obou rukou, středně dlouhá tyč do obou rukou jako meč, různé délky čepelí od kapesního nože po mačetu - to jsou základy většiny sebeobranných technik, u který je možné použít mnoho předmětů denní potřeby, které lze najít doma, na cestě, během útěku ... jako například propiska, příbor, deštník, násada od koštěte, klacek, trubka, kuchyňský nůž ....


Úder s yawarou (hůlka) do svalu, či kloubu útočící paže - často stačí, když útočníkovi způsobíte velkou bolest, aby od útoku upustil a vy můžete utéct, nebo přivolat pomoc. Yawara je termín z japonského Ninjutsu a označuje krátkou hůlku do dlaně. Ta zpevní váš úder, ale také se dá jejími konci udeřit a bodat. Podobně můžete využít tužku, propisku, příbor, šroubovák, delší klíč ....  V této ukázce je úder veden do bicepsu útočící paže, nebo do jamky loketního kloubu - obojí je velmi bolestivé a může ruku ochromit. Protože vstupujete s úderem do prostoru středové osy, kryjte se druhou rukou před dalšími útoky (druhá ruka, hlava ...).

Drill bloků s tyčí - osm směrů útoku  v tomto drillovém cvičení jsou útoky tyčí vedeny nejprve shora, z obou stran (na hlavu) a zespodu (rozkrok), poté šikmo shora z obou stran (krk) a šikmo zdola z obou stran (žebra, kolena, stehna ...). Nejprve trénujeme pomalu, lehce, postupně můžeme cvičení zrychlovat - ale vždy mějte tyč jako partner trénující dívky zcela pod kontrolou, abyste ji dokázal zastavit, kdyby dívka vypadla z rytmu, nezareagovala včas. Také velký pozor na její prsty - lépe trénovat v ochranných rukavicích, úplně by stačily třeba zimní prstové rukavice, pokud nechcete investovat do rukavic na bojový sparring - vždy ale používejte rukavice s prsty.

Drill bloků s tyčí v ruce  zde se již kombinují čtyři základní směry útoku (shora, z obou stran na hlavu, zdola na rozkrok, kolena, či vnitřní stehna) a dva způsoby držení tyče - oběma rukama a jednou rukou, vždy na koncích tyče. Opět platí vše, co o drillování obecně - netrénujte silově, neubližte si, nejde o to zlomit tyče, nebo si rozbít prsty (hlavu), ale dovolit svému tělu, aby postupně převzalo trénované pohyby a uložilo si je do své pohybové paměti na úrovni podvědomých instinktivních reakcí.

Drill základních bloků s tyčí  -  ačkoli to ve videu vypadá až nezajímavě jednoduše, v reálném boji byste litovali, že jste nácviku nedali potřebné hodiny času a námahu. Jednoduchost a snadnost se trénuje těžce ... V této ukázce cvičí dívka jen zcela základní bloky středem tyče, držené oběma rukama na koncích - a to proti útoku tyčí, nebo jakýmkoli podobným předmětem (trubkou, basketbalovou pálkou a pod..., ale i mačetou, sekerou ...). Je nutné volným, ale dostatečným opakováním zcela dostat do těla nejen samotné nastavení tyče do bloku, ale i dostatečně ochránit hlavu, zaktivovat současnou rotaci boků a posuny těla, udržet stabilitu, zvýšit a zrychlit podvědomé reakce a trochu si i zvyknout na sílu úderu - trénujte ale opatrně. Vhodné je trénovat v ochranných rukavicích, protože nečastějším úrazem začátečníků je to, že je dopadající tyč udeří přes prsty - je to velmi bolestivé.