Středně dlouhá tyč - dvě tyče

Přibližně do jednoho metru dlouhá tyč (hůl, větev, klacek, trubka, násada od smetáku, zlomená hokejka, noha od stolu, plaňka z plotu, konzole od záclony ....) v ruce výrazně prodlužuje dosah našich rukou, lépe blokuje a poud máme dvě zhruba stejné tyče, jde s nimi velmi rychle a zároveň blokovat a zasazovat protiúdery.


Ty nejjednodušší pohyby jsou vždy ty nejdůležitější, protože na jejich správném provedení stojí vše ostatní. Bloky středem tyče odrážejí silové útoky, mířící především na hlavu. Je třeba je dělat pevně a současně pružně a nestát nikdy přímo v dráze dopadu soupeřovy zbraně.

      Jednoduchý drill s tyčí v ruce, kdy zpětným švihem šikmo přes rameno horní hrana tyče sráží útok mimo cílový směr (mimo nás), přitom my pohyb své tyče nezastavujeme, ale krouživým plynulým pohybem přes hlavu přjdeme rovnou do protiútoku na horní pásmo (hlavu, krk) útočníka.

Boj s tyčí je o tom, zvyknout si na váhu v ruce, natrénovat přesné pohyby, uvolnit a zároveň zpevnit zápěstí a dostat do jednotného pohybu tyč, ruku, celé tělo i mysl ... začínáme krátkými kombinacemi typu "útok - blok - protiútok"

     Kombinace bloku s tyčí v obou rukou útoku s tyčí v jedné ruce a přechod do kontroly (škrcení) útočníkova krku mezi naším předloktím a koncem tyče. Opatrně při nácviku, ať partnera koncem tyče při nasazování škrcení nebodnete a nezraníte.

Doporučená a zajímavá videa s tématikou sebeobrany a survivalu z originální produkce NET-TV Mozaika - přihlašte si odběr našeho You Tube kanálu :