Luštěniny

Hrách, čočka, fazole, cizrna, sója a jakékoli jejich odrůdy v nejrůznějších receptech, od vysloveně dietních až po přílohy k masům (nebo náhrady masa). Pomazánky, polévky, hlavní jídla z luštěnin.


      Luštěniny jsou zdrojem rostlinných bílkovin - tedy díky nim je možné omezit konzumaci živočišných bílkovin, které ve větším množství našemu zdraví škodí. Luštěniny náš organismus také čistí - chrání tím naše cévy a srdce, pomáhají se snižováním cholesterolu, ktevního tlaku, hladiny cukru v krvi a posilují funkci střev.

     Naši předci jedli luštěniny téměř denně, takže bude dobré se řídit jejich příkladem. Díky luštěninám se seznámíme s novými jídly, jako jsou pomazánky, saláty i hlavní jídla. V podmínkách ČR se nejvíce užívá hrách (zelený i žlutý), fazole (mnoho druhů), čočka (zelená, červená, černá), cizrna i sója.

      Luštěniny jsou velmi vhodné pro diabetiky, protože mají nízkou hladinu glykemického indexu a snižují hladinu cukru v krvi.

Legume mix in Thai Curry - Mix luštěnin v thajském kari s kokosovým mlékem a čerstvou zeleninou

Další zajímavá a doporučená autorská videa z produkce NET-TV Mozaika EU: