Kdo jsme, co je BODYGUARD COMBAT ART


       Vítejte v systému výuky základů reálné sebeobrany pro dívky a ženy - BODYGUARD COMBAT ART. Vysvětlíme si, co tento systém je, co obnáší, kdo jej vyučuje, jak a kdo se jej může naučit a k čemu je to vlastně užitečné.

      Nejprve - v tomto systému učíme především ženy a veřejnost (děti, muže, seniory ..... tedy ne stabilní žáky školy bojových umění, nebo členy sportovního klubu) na víkendových celodenních workshopech a formou videotutoriálů (výukových videí). Učíme základy sebeobrany, kterou označuji jako sebeobrana "pouliční", nebo "reálná". To proto, že obrana při napadení na ulici (v parku, budově, na chodbě, v průchodu, ve sklepě, ve vlaku, v bytě ....) se řídí zásadami pouličního boje (nejsou pravidla, musíte od útočníka čekat cokoli, vy můžete k obraně užít cokoli) a ten není cvičný, není v kimonech a s chrániči, ale je to realita, která bolí, ve které vás útočník (nebo víc útočníků) mohou zranit, znásilnit, zabít.

      Sebeobrana není klasickou školou bojových umění, ale ze základů bojových umění vychází. Přitom to, co je v sebeobraně, to je společné skoro všem bojovým formám, je to vybraná esence bojové techniky - tedy pohyb v bojovém střehu a krytu, snížené těžiště a dobrá rovnováha. Neustálé krytí svých slabších míst - a to i v případě protiútoků. Jednoduché obranné a útočné pohyby (bloky, údery, kopy) a jejich kombinace dle reality napadení, situace, dle protivníka, prostoru a závažnosti agrese. Co nejrychlejší kontrola útočníka formou držení, páčení, nebo škrcení, nebo rychlý únik z nebezpečného prostoru ihned po odvrácení útoku.

      Rozdíl mezi sebeobranou a uměním bojovat, nebo sportovními bojovými styly je v tom, že sebeobrana řeší to nejzákladnější a nejnutnější, co může člověk udělat v situaci ohrožení, agrese, šikany, ponižování, znásilnění ... - tedy odvrácení prvního náhlého útoku, nebo minimalizace jeho následků (krytím, úhybem ....), zamezení pokračování útoku (vymanění se ze sevření a držení, protiútoky na citlivá místa, zneschopnění v pohybu, sražení útočníka na zem a pod ...) a útěk, únik, nebo přivolání pomoci .... Nejde tedy o to, naučit se úplně všechny součásti nějakého bojového stylu, získat kondici pro bojový souboj v ringu, kleci, nebo na tatami, nebo procházet sportovními turnaji k medailovým výsledkům a titulům. To všechno je náročnější, než veřejná sebeobrana, musíte přijmout pravidelné tréninky, získávání fyzické kondice, přítomnost na turnajích a pod ... což sebeobrana nevyžaduje.

      Sebeobrana vyžaduje pouze naprogramování těla základními principy bojových umění - proto je vhodné ji cvičit pomalu, lehce, měkce a proto je vhodná pro dívky a ženy, i širokou veřejnost - pro větší děti, teenagery, muže až k aktivnějším seniorům a seniorkám. Díky tomu, že jde o základy bojových principů, které vycházejí z běžných přirozených lidských pohybů (chůze, vyrovnání těžiště, schovávání se, krytí si obličeje rukama ....), tak je reálné se sebeobranu naučit účastí na několika workshopech a procvičováním doma, sólo i s jakýmkoli ochotným partnerem. Sebeobranu se mohou naučit i jedinci slabší, méně pohybliví, s určitými omezeními, s nadváhou a pod ....