Bojový střeh, kroky, úhyby


Základní bojový střeh.  V sebeobraně není několik různých postojů - střehů, jako například v karate, či kung-fu. Jeden úplně stačí - slouží k tomu, aby se člověk v obraně natočil k útočníkovi lehce bokem, snížil si stabilitu a rozšířil postoj, zvedl ruce a kryl se za nimi.

Na co dát důraz - Tělo jde dolů a noha pak proklouzne dozadu a lehce ven - tím získáte stabilitu a rovnováhu. Těžiště se pohybuje jen v prostoru mezi vašimi chodidly, jinak ztratíte rovnováhu - raději dělejte drobné kroky, přísuny a pod ... Ruce se drží pomyslného "provázku" mezi vaším krkem a krkem útočníka. Lokty nezvedejte vysoko a neodkrývete si tak boky.


     Kroky před a kroky vzad v bojovém střehu. To, co vidíte ve videu, je první třída, kdy se ještě neučíte sloh a gramatiku, ale teprve jednotlivá písmenka. Kroky vpřed a vzad vás přiblíží k útočníkovi, nebo vás od jeho útoku oddálí, v realitě pouličního boje se vše odehrává mnohem rychleji a zkráceně, ruce nejsou v základní pozici, ale něco provádí - blokují, útočí, drží, nasazují páku .... Nicméně každý začátečník/začátečnice si na tento druh kroků ve stabilnějším sníženém těžišti s držením krytu rukou musí zvyknout - trénovat jej nejprve pomalu, přemýšlet u toho, zda má dobrou rovnováhu, šířku postoje, držení krytu rukou, postavení chodidel ... až se pohyby dostanou více "do těla", můžete je začít zrychlovat, zkracovat - prostě používat.